Onkohan Janni Hussi nimetty tarkoituksella Jan Husin mukaan vai onko nimien samankaltaisuus vain sattumaa?

Kysytty

Onkohan Janni Hussi nimetty tarkoituksella Jan Husin mukaan vai onko nimien samankaltaisuus vain sattumaa?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Tähän kysymykseen osaisivat varmasti vastata vain Janni Hussin vanhemmat. Henkilökohtaisesti uskoisin, että kyse on sattumasta.

Janni-nimi on ollut Suomen nimipäiväkalenterissa vuodesta 2015 ja nimi on Suomessa annettu sadoille henkilöille. Tanskassa Janni-nimisiä on tuhansia ja yleisesti nimeä pidetäänkin tanskalaisena. Nimen alkuperää ei varmasti tiedetä, mutta se voisi juontaa nimistä Johanna, Janika tai Janita.

Lisää tietoa etunimistä löytyy hakemalla verkkokirjastosta hakusanalla etunimet ja vastaavasti sukunimistä hakusanalla sukunimet.