Onkohan Albert Camusin kirjasta Sivullinen ja Andre Giden kirjasta Pastoraalisinfonia tehty elokuvia? Onkohan näitä elokuvia saatavissa kirjastosta…

Kysytty

Onkohan Albert Camusin kirjasta Sivullinen ja Andre Giden kirjasta Pastoraalisinfonia tehty elokuvia? Onkohan näitä elokuvia saatavissa kirjastosta lainattavaksi DVD:nä? En ole itse kyennyt löytämään, kun en tiedä mahdollisten elokuvien nimiä.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Albert Camus'n Sivullisesta on tehty elokuva, nimeltään Lo Straniero (1967) ja ohjaajana Luchino Visconti. Internet Movie Database -tietokannan (http://akas.imdb.com) mukaan sitä ei valitettavasti ole julkaistu DVD:nä.

Andre Giden Pastoraalisinfonia on myös filmatisoitu (La symphonie pastoral, 1946), ohjaajanaan Jean Delannoy. Se on julkaistu DVD:nä, mutta sitä ei ole saatavana Suomen kirjastoista. Kaukolainan tilaaminen ulkomailta on toki tarvittaessa mahdollista.