Onko Yhdysvaltain perustuslaki käännetty suomeksi? Jos on, etsiskelen suomennosta kohtaan: "A well regulated Militia, being necessary to the security of a free…

Kysytty

Onko Yhdysvaltain perustuslaki käännetty suomeksi?
Jos on, etsiskelen suomennosta kohtaan:

"A well regulated Militia, being necessary to the security of a free State, the right of the people to keep and bear Arms, shall not be infringed."? (second amendment/perustuslain toinen lisäys)

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Teoksessa:
Nimeke: Yhdysvaltain itsenäisyysjulistus ja valtiosääntö.

Teos: [Declaration of Independence / United States]

Constitution and amendments / United States.

Julkaistu: Hki : Yhdysvaltain tiedotustoimisto, 1987.

sivulla 22
"Toinen artikla"
"Koska hyvin valvottu kansalliskaarti on tarpeellinen vapaan valtion turvallisuudelle, kansalaisten oikeutta omistaa ja kantaa aseita älköön loukattako."