Onko Wahlroosin makkaratehtaasta kirjoitettu historiikki?

Kysytty

Onko Wahlroosin makkaratehtaasta kirjoitettu historiikki?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kotkan Hovinsaaren Wahlroosin makkaratehtaasta ei löydy historiikkia. Marja Lavin kirjoittamassa kirjassa Rakas vanha Hovinsaari on kahden sivun mittainen Paavo Wahlroosin kirjoitelma Wahlroosin makkaratehtaasta. Kirja löytyy Kotkan kaupunginkirjaston kokoelmista. Paavo Wahlroos asuu Kotkassa ja mm. Hovinsaari-seura on saanut häneltä suoraan tietoja ja valokuvia makkaratehtaasta.

5 ääntä

Kommentit

Entisenä mirrikylän poikana, tiedän jotain. Makkara tehtaan laajennus tehtiin entisen kaupungin puutarhan paikalle. Aluetta käytettiin puutarhan jälkeen kaatopaikkana, kun tonttia täytettiin. Kalevankatu suljettiin kun uusi tehdas rakennettiin. Olen käynyt aikoinani puutarhalla, ruokkimassa hyljettä joka oli siellä lintualtaassa. Josta hylje lähti Särkänniemeen. Puutarhasta ei löydy historiaa Kotkan sivuilta.