Otsikko
Onko vuoden 2000 jälkeen julkaistu suomeksi uskottomuutta ja/tai toisena naisena olemista käsitteleviä romaaneja?

Kysytty

Onko vuoden 2000 jälkeen julkaistu suomeksi uskottomuutta ja/tai toisena naisena olemista käsitteleviä romaaneja?

Vastaus

Vastattu

Aihepiiriin liittyviä romaaneja on vuosina 2000-2019 julkaistu niin paljon, että niiden luetteleminen tässä on mahdotonta. Kirjojen lajityypitkin vaihtelevat dekkareista viihteeseen ja vakavampaan pohdiskeluun. Tässä joitakin esimerkkejä ja lisäksi ohjeita siihen, miten voit hakea lisää kirjoja PIKI-verkkokirjastosta.

Rikosromaaneja:

Ekberg, Anna: Uskottu nainen (2019)

Ravilo, Hilkka: Kuolleet lehdet (2006)

Romanttista viihdettä:

Keyes, Marian: Naura, Claire, naura! (2000)

Moyes, Jojo: Ole niin kiltti, älä rakasta häntä (2014)

Vuori, Kristiina: Elinan surma (2018)

Muuta kaunokirjallisuutta:

Coelho, Paolo: Uskottomuus (2014)

Huilaja, Janne: Kanootti (2018)

Marttinen, Annamari: Mitä ilman ei voi olla (2016)

Hämeen-Anttila, Virpi: Villa Speranza (2017)

PIKI-verkkokirjaston perushaussa (https://piki.verkkokirjasto.fi/web/arena/haku?p_p_id=extendedSearch_WAR_arenaportlets&p_p_lifecycle=0&p_p_state=normal&p_p_mode=view) voit hakea lisää kirjoja. Laita asiasana-kenttään hakusanat "parisuhde uskottomuus" tai "parisuhde kolmidraama", luokka-kohtaan "84.2" ja käytä alempana tarjoituista rajausmahdollisuuksista seuraavia: aineistolaji - kirja ja kieli - suomi sekä haun alku- ja loppuvuodet. "Parisuhde uskottomuus" -asiasanat antavat näillä ehdoilla 74 tulosta, "parisuhde kolmiodraama" 34. Joukossa on tosin mukana uusintapainoksia vanhemmista kirjoista. Hakutulosta voi järjestää esim. julkaisuvuoden tai tekijän mukaan. Uudempien teosten kohdalla teostiedoista (klikkaa kirjan nimeä tai kansikuvaa) löytyy myös juonikuvaus.