Onko veljesten lapset sukulaisempia kuin siskojen lapset. Isäni ja äitini olivat serkkuja keskenään ja nimenomaan siskojen lapsia. Muistaakseni he kertoivat…

Kysytty

Onko veljesten lapset sukulaisempia kuin siskojen lapset. Isäni ja äitini olivat serkkuja keskenään ja nimenomaan siskojen lapsia. Muistaakseni he kertoivat kysyneensä kihloihin mennessään, että saavatko mennä naimisiin ja lupa oli myönnertty, koska he olivat nimenomaan siskojen lapsia eikä veljesten lapsia?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Avioliittolaissa http://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/1929/19290234 ei serkuksia kielletä menemästä naimisiin keskenään, olivatpa he sisarten lapsia tai veljesten lapsia.