Onko vanhan Valamon luostarin puutarhasta kertovaa kirjaa tai muista luostareista?

Kysytty

Onko vanhan Valamon luostarin puutarhasta kertovaa kirjaa tai muista luostareista?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Vanhan Valamon luostarista ja vain sen puutarhasta kertovaa kirjaa ei löytynyt. Kannattaa ehkä katsella myös sellaisia teoksia, joissa on kuvia tai valokuvia luostareista, niissähän voisi olla kuvia myös puutarhasta! Näitä saa ainakin kaukolainaamalla, osa kirjoista kertoo vanhasta Valamon luostarista: 1.Luostari Jäämeren rannalla Petsamon luostarin historiaa, Panteleimon arkkimandriitta [Heinävesi] Valamon luostari 1990. 2. Kristuksen kirkastumisen luostari Uusi Valamo 1940-1990 , Panteleimon arkkimandriitta [Heinävesi] Valamon luostari 1990. 3. Hamnö keskiaikainen luostarimiljöö ulkosaaristossa Gustavsson, Kenneth [Mariehamn] Ålands landskapsstyrelse, Arkeologiska sektionen vid Museibyrån 1998. Sekä 4. Lapsuuteni vanha Valamo. Salakka, Eino Jyväskylä Gummerus 1980 ja 5. Vanhan Valamon hiljaisuuden kuvat Porvoo Helsinki Juva WSOY 1990.
Tässä kirjassa on Naanatalin luostarin puutarhasta: Ruoff, Eeva: Vanhoja suomalaisia puutarhoja. Otava, 2001. ISBN: 951-1-15077-4 (sid.). Löytyy pääkaupunkiseudulta, kysy kirjastosta.

1 ääntä

Kommentit