Onko väärin tykätä räpistä???????????????????!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!????????????????????

Kysytty

onko väärin tykätä räpistä???????????????????!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!????????????????????

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Musiikissa ja ylipäätään taiteessa ei ole oikein tai väärin tykätä jostain tietystä lajista, tyylisuunnasta tai taiteilijasta. Tällaista tuomitsemista kuitenkin esiintyy monien aatteellisten ääriryhmien sisällä ja jopa valtiotasolla, kuten Hitlerin Saksassa tai Stalinin Neuvostoliitossa. Myös uskonnolliset yhteisöt saattavat suhtautua kielteisesti joihinkin taiteenlajeihin tai tyylisuuntiin.

Suomenkielistä kirjallisuutta musiikista ja sensuurista:

Rinne, Harri: Laulava vallankumous : Viron rocksukupolven ihme. Helsinki: Johnny Kniga, 2007.

Korpe, Marie (toim.): Ampukaa artisti! : musiikkisensuuri nykypäivänä. Helsinki: Like, 2006.

Suomenkielistä kirjallisuutta rapista ja hip hopista:

Hilamaa, Heikki: Musta syke : funkin, diskon ja hiphopin historia. Helsinki: Like, 2000.

Bozza, Anthony: Eminem. Helsinki: Johnny Kniga, 2004.

Mikkonen, Jani: Riimi riimistä : suomalaisen hiphopmusiikiin nousu ja uho. Helsinki: Otava, 2004.

Tuittu, Nina: Breikkaus on mun elämäntapa. Helsinki: Maahenki, 2005.

50 Cent: Get rich or die tryin'. Helsinki: Johnny Kniga, 2006.

Chang, Jeff: Can't stop, won't stop. Hiphopsukupolven historia. Helsinki: Like, 2008.

Stenros, Nuppu: Signmark. Helsinki: Otava, 2008.

Paleface: Rappiotaidetta : Suomiräpin tekijät. Helsinki: Like, 2011.