Onko tulossa videolla nyt esitettäviä Hovimäki osia 23-26? Ne puuttuvat kirjaston valikoimasta. Vanhempaa on ja uudempaa jaksoa?

Kysytty

Onko tulossa videolla nyt esitettäviä Hovimäki osia 23-26? Ne puuttuvat kirjaston valikoimasta. Vanhempaa on ja uudempaa jaksoa?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

VHS-kasetit ovat tallennemuotona vähitellen poistumassa kirjastojen kokoelmista, eikä niitä käytännössä enää hankita uusia. Toisaalta näyttää myös siltä, ettei edes Ylen tallennemyynnistä ole saatavissa Hovimäen kolmatta kautta - siis ilmeisesti juuri noita jaksoja, jotka kirjastoltakin puuttuvat. Niinpä emme valitettavasti pystyisi hankkimaan niitä, vaikka VHS-kasetit vielä olisivatkin kirjastoihin hankittavaa aineistoa.

Ensimmäinen, toinen ja neljäs tuotantokausi ovat edelleen myynnissä, ja nehän kirjastoillakin siis on. Vaikuttaa hieman siltä, kuin kolmatta kautta ei jostain syystä olisi alun alkaenkaan tullut myyntiin, koska muuten se varmaankin olisi saatavana myös kirjastoista.

Yle on kuitenkin julkaissut Hovimäen alkujaksot 1-11 myös DVD-muodossa, joten on hyvin mahdollista, että myös myöhemmät jaksot tullaan joskus julkaisemaan tässä muodossa. Jos näin käy, silloin ne varmastikin hankitaan kirjastoihin, koska pyrimme tietysti aina tarjoamaan sarjat kokonaisuudessaan. Mahdollisista tulevista uusintajulkaisuista voi kysellä suoraan Yleltä.