Onko tietosuoja-asioissa lapset eri asemassa kuin täysi-ikäiset? -Eli saako lasten sähköposteja tai www-lokeja lueskella?

Kysytty

Onko tietosuoja-asioissa lapset eri asemassa
kuin täysi-ikäiset?
-Eli saako lasten sähköposteja tai www-lokeja
lueskella?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Aiheesta on paljon teoksia; mainitsen pari: Mahkonen, Sami: Oikeus yksityisyyteen (1997) sekä Rahnasto, Ilkka: Internet-oikeuden perusteet (1998). Helsingissa jälkimmäinen on vasta tulossa kirjastoihin. Haun voi tehdä käyttäen sanaa "tietosuoja" (http://www.lib.hel.fi/plussa). Samalla hakusanalla löytyy runsaasti aineistoa myös Internetin hakupalveluista.