Onko tietoja vihreät sammalsukat Pegasos-sarja? runoja "Uni" On piika pikkuinen, voikukan hahtuva hattuinen, vyöllä siniset unikonkukat.... tai "Päivä ja meri"…

Kysytty

Onko tietoja vihreät sammalsukat Pegasos-sarja? runoja "Uni"
On piika pikkuinen, voikukan hahtuva hattuinen,
vyöllä siniset unikonkukat....
tai "Päivä ja meri"
Illalla päivä laskeutui meren syliin
ja meri piti päivää hyvänä....
Mitä nämät tekstit ovat? Kenen tekstejä/missä/milloin julkaistuja? Mahdollinen nykyinen saatavuus?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Uni on Kaija Pakkasen kirjoittama lastenruno ja löytyy hänen kirjoistaan Huilu hilpeä, WSOY 1976 s. 17. ja
Leikkimökin runokoppa, Otava 1982 s. 80.
Sekä runokokoelmista Peukaloputti , Otava 2002 s. 102 ja
Pikku pegasos, Otava 1980 s. 273.
Runon alkusanat ovat Uni on piika pikkuinen.