Otsikko
Onko tietoa, viitataanko kappaleessa "Muistan sua Elaine" todelliseen henkilöön vai onko henkilö täysin keksitty?

Kysytty

Onko tietoa, viitataanko kappaleessa "Muistan sua Elaine" todelliseen henkilöön vai onko henkilö täysin keksitty?

Vastaus

Vastattu

"Muistan sua Elaine" on Allu Kososen säveltämä ja Matti Jurvan sanoittama fox, jonka levytti ensimmäisenä The Ramblers vuonna 1931. Se on sävelletty trumpetisti Kososen ja kaverinsa pasunisti Klaus Salmen yhteisen tyttöystävän Elainen muistoksi.

Marko Tikan ja Toivo Tammisen kirjassa "Tanssiorkesteri Dallapé - Suomijatsin legenda 1925-2010" (SKS, 2011) on jopa kuva tästä salaperäisestä Elainesta.