Onko tietoa, minkä laulun / marssin sanat menee suunnilleen tähän tapaan " Valkenee, valkenee Suomen valtakunta eestä maansa vapauden kun iskee Suomen mies …

Kysytty

Onko tietoa, minkä laulun / marssin sanat menee suunnilleen tähän tapaan
" Valkenee, valkenee Suomen valtakunta
eestä maansa vapauden kun iskee Suomen mies
muistakee te urhot, nuo sankarit muistojen
heiltä saamme uskon ja voiton varmuuden"
Jos löytyy tietoa, niin otan sen kiitollisuudella vastaan

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kyseinen marssi on nimeltään Suomi-marssi ja sen säveltäjä on Erik Eriksson. Tämän kertoi Kaartin soittokunnan nuotistonhoitaja, puh. 09-18126011. Hän kertoi lisäksi, että tämä marssi soitetaan, kun presidentinlinnassa on lähettiläiden vastaanotto.