Onko tietoa milloinhan mahtaisi Varjojen Kaupungit osa 5 ilmestyä suomeksi? Tietoja ei ollut edes fani sivustolla..

Kysytty

Onko tietoa milloinhan mahtaisi Varjojen Kaupungit osa 5 ilmestyä suomeksi? Tietoja ei ollut edes fani sivustolla..

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kirjan kääntäminen toisesta kielestä suomen kielelle vie aina oman aikansa. Neljäs osa City of fallen angels ilmestyi vuonna 2011 ja suomeksi se saatiin tämän vuoden syyskuussa. Sarjan viides osa City of lost souls ilmestyi englanniksi toukokuussa 2012, joten suomennosta voisi varmaan odotella ensi vuoden puolella. Kirjasarjaa julkaisevan Otavan sivuilla ei vielä ollut tarkempaa tietoa käännösaikataluista. Kannattaa käydä aina välillä kustantajan sivuja http://www.otava.fi/kirjat/haku/.

12 ääntä

Kommentit

Olen huomannut ettei kustantajien sivuille ole kovin ajantasaista tietoa. Itse olen löytänyt kustannusaikataulut sivustolta http://www.risingshadow.fi/ (fantasia, kauhu, scifi..)

Sieltä monesti löytyy, että jokin teos on jo käännösvaiheessa sekä sen työnimi ja ilmestymisarvio. Samanaikaisesti kyseisen kustantajan sivuilta ei löydy mitään mainintaa teoksesta tai sen julkasusta..

Tänä vuonna (2013) City Of Lost Souls ilmestyy suomeksi