Otsikko
Onko tietoa kuka soittaa Saksofonia Paula Koivuniemen Kun Kuuntelen Tomppaa Biisissä ?

Kysytty

Onko tietoa kuka soittaa Saksofonia Paula Koivuniemen Kun Kuuntelen Tomppaa
Biisissä ?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Paula Koivuniemen Kuuntelen Tomppaa -albumilla (1999) ja sen nimikappaleessa saksofonia soittaa Heikki Keskinen.

Linkki levyn teostietoihin Kansalliskirjaston tietokannassa.

Artikkeli Heikki Keskisestä Musiikintekijät.fi-sivustolla (2013).

3 ääntä

Kommentit

Mistä ihmeestä löytyy jonkun levyn tietyn yhden soittajan tiedot? Onko niistä joku tietokanta ja onko vaan joidenkin käytettävissä? Kiitos, että täältä pystyy kyselemään ja saa vastauksia!

Tässä Koivuniemen tapauksessa muusikot on mainittu CD-levyn kansivihkossa.

Gramexilla, joka hallinnoi tekijänoikeuskorvauksia muusikoille radiosoitosta yms., on tietokanta suomalaisten levytysten muusikoista, mutta se ei ole julkinen. (Aikoinaan julkaistiin painettuna vuosittainen Suomalaisten äänilevyjen luettelo, ja vuoden 1968 luettelossa oli poikkeuksellisesti mukana kunkin yksittäisen kappaleen tarkat muusikkotiedot, mutta tästä luovuttiin heti seuraavana vuonna. Eli vuonna 1968 Suomessa tehdyt levyt ovat ainoat, joilla esiintyvät henkilöt ovat kaikki julkista tietoa.)