Onko tiedossa Baretzin mereen liittyviä legendoja tai taruja?

Kysytty

Onko tiedossa Baretzin mereen liittyviä legendoja tai taruja?

Vastaus

Vastattu

Käytettävissämme olevista lähteistä ei löytynyt juuri muuta tietoa Barentsin meren legendoista tai taruista kuin että purjehtijat ovat kutsuneet merta 'paholaisen tanssilattiaksi' vaikeiden purjehdusolosuhteiden vuoksi. Kahlasimme suomen- ja englanninkielistä aineistoa, sekä internetlähteitä. Todennäköisesti venäjäksi tai norjaksi aiheesta varmastikin voisi löytyä paremmin tietoa.

Lähteet:

http://www.thejournal.co.uk/news/north-east-news/warming-to-cap-art-4559364