Onko teoksesta Ari Whitten - The Low Carb Myth olemassa suomennettua versiota? Tai vastaavaa suomenkielistä teosta?

Kysytty

Onko teoksesta Ari Whitten - The Low Carb Myth olemassa suomennettua versiota?
Tai vastaavaa suomenkielistä teosta?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Ari Whitten kritisoi kirjassaan The Low Carb Myth, 2015 vähähiilihydraattista ruokavaliota ja muitakin terveellisyysharrastuksen ääri-ilmiöitä. Valitettavasti kirja ei ainakaan toistaiseksi ole ilmestynyt suomeksi. Mikäli oikein ymmärsin, kirjoittaja käsittelee kirjassaan mm. ravintoa, kuntosaliharjoittelua, istumista, valoa ja niiden vaikutusta aineenvaihduntaan. Hän näyttäisi suosittelevan ainakin mahdollisimman vähän käsiteltyä ja lisäaineetonta ruokaa, luonnonvaloa ja istumisen vähentämistä. Aivan vastaavanlaista kirjaa en löytänyt, mutta seuraavat teokset tarjoavat joitakin näkökulmia näihinkin aiheisiin.

Aro, Eliina: Väriä ja voimaa 2015
Jyväkorpi, Satu: Syö muistaaksesi 2013
Eenfeldt, Andreas: Ruokavallankumous 2013
Syö terveesti 2012
Wurtman, Judith J.: Hyvän tuulen dieetti 2009.
Sundqvist, Christer: Kilpirauhaspotilaan ravinto 2006
Pape, Detlef: Syö, liiku ja rentoudu hormonityyppisi mukaan 2012
Partonen, Timo: Valosta aikaa 2012
Rinne, Måns: Istumisen vallankumous 2012
Laakso, Kukka, Nouse ylös! 2015
Pesola, Arto, Luomuliikunnan työkirja 2015
Viljamaa, Janne: Pakko saada 2011
Palminen, Seppo: Buddhan eväät 2012
Laatikainen, Reijo: Herkän vatsan valinnat 2015
Laatikainen, Reijo: Toimistotyöläisen ruokapäivä 2015

Laatikainen, Reijo: Onko rasva- ja hiilihydraattikritiikille perusteita?
Asiasanat / kohteet vähähydraattinen ruokavalio : ruokavaliot : tutkimus
ravintorasvat : terveellisyys : tutkimustulokset
eläinrasvat : terveysriskit
hiilihydraatit : terveysriskit
ravitsemus : sydän- ja verisuonitaudit
http://www.laakarilehti.fi/files/nostot/2012/nosto13_3.pdf