Onko teillä yhtään kirjaa, jossa olisi yleistietoa Suomen elinkeinotoimista. Olen tekemässä opinnäytetyötä elinkeinopolitiikkaan liittyen enkä ole löytänyt…

Kysytty

Onko teillä yhtään kirjaa, jossa olisi yleistietoa Suomen elinkeinotoimista.
Olen tekemässä opinnäytetyötä elinkeinopolitiikkaan liittyen enkä ole löytänyt kuin vähän tietoa elinkeinotoimesta.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Elinkeinotoimesta on lyhyt yleisesitys kirjassa Oulasvirta, Lasse : Toimiva kunta, 2001, s. 53. ja sen vanhemmassa laitoksessa Oulasvirta, Lasse : Kuinka kunta toimii, 1996, s. 69-70. Kunnat.net –sivuilta www.kunnat.net löytyy Sirkku Ahvo-Lehtisen ja Heikki Miettisen verkkojulkaisu Arvio kuntien elinkeino- ja työllisyyspolitiikan resursoinnista vuonna 2000. Julkaisu löytyy elinkeinopolitiikkaa koskevalta sivulta. Siinä on 30 kunnalle tehdystä kyselytutkimuksesta tulokset, koskien myös elinkeinotoimen organisointia ja resursointia. Verkkojulkaisun voi hakea myös hakukoneella, esim. www.google.fi hakemalla julkaisun nimellä. Uudempaa tietoa kirjoista en valitettavasti löytänyt.