Onko teillä tietoa lastenlaulusta, jossa on pätkä: "päivässä on monta yötä, uni on kissan työtä"? Mistä löytyisi sen sanat ja/tai sävel?

Kysytty

Onko teillä tietoa lastenlaulusta, jossa on pätkä: "päivässä on monta yötä, uni on kissan työtä"? Mistä löytyisi sen sanat ja/tai sävel?

Vastaus

Vastattu

Laulu on Mikko Perkoilan säveltämä ja sanoittama "Kissan kehto" eli "Roima-kissan kehtolaulu". Se alkaa: "Viiksikarva värähtää kissa näkee unta". Laulu sisältyy nuottiin Perkoila, Mikko: "Hyönteiselämää kennelissä" (Suomen musiikkikirjastoyhdistys, 2003). Nuotissa on laulun sanat, melodianuotinnos ja sointumerkit. Laulun esitys ja sanat löytyvät myös netistä (hae hakukoneella esimerkiksi laulun nimellä ja sanoitusta laulun alkusanoilla). Netistä löytyvissä sanoituksissa voi olla virheitä.