Onko teillä tietoa Kaarlejoen tilasta Paattisilla? Se kuului Iso-Heikkilään. Tai tietoa tanskalaisista meijeristeistä 1900-luvun alussa Suomessa?

Kysytty

Onko teillä tietoa Kaarlejoen tilasta Paattisilla? Se kuului Iso-Heikkilään. Tai tietoa tanskalaisista meijeristeistä 1900-luvun alussa Suomessa?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Suuri maatilakirja, osa 1 vuodelta 1963 mainitsee Kaarlejoen tilan. Sen omistivat vuodesta 1961 Erkki Emil ja Eira Elina Selonen. Kirjasta kerrotaan tilan sijainti ja muita viljelytietoja.

Turun kaupunginkirjastosta löytyy Mourits Rasmussenin elämästä kertova kirja Meijeristi muistelee, jossa on kerrottu tanskalaissyntyisen Rasmussenin vaiheista Turun seudulla.

Turun yliopiston kirjaston kokoelmissa on teos Suomen juustonvalmistajat - Finlands ostberedare 1856-1948 vuodelta 1949. Siitä saattaisi löytyä lisätietoa.