Onko lapsille kuvakirjaa, joka tekee ymmärrettäväksi vanhemman päihderiippuvuutta ja mielenterveyden sairautta?

Kysytty

Onko lapsille kuvakirjaa, joka tekee ymmärrettäväksi vanhemman päihderiippuvuutta ja mielenterveyden sairautta?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Hei,

verkkokirjastosta voi hakea kuvakirjoja asiasanoilla, kuten: "alkoholinkäyttö" "masennus" "mielenterveyshäiriöt". Haun voi rajata lasten aineistoon. Helmet-verkkokirjastosta voi hakea teoksia myös hyllypaikasta "1.79 VAIKEAT ASIAT", jonka alta voi löytyä sopivia kirjoja.

Ehdottaisin seuraavia teoksia:

Karsikas: Amos ja sumupuu (käsittelee vanhemman masennusta)
Karsikas: Yksisarvinen (käsittelee vanhemman päihderiippuvuutta)

Myös seuraavat teokset voisivat olla sopivia:

Appelgren: Vesta-Linnea kuunvalossa
Tahvanainen: Silva ja teeastiasto joka otti jalat alleen

Verkkokirjastosta voi tarkistaa onko kirjaa paikalla tietyssä kirjastossa ja tehdä tarvittaessa varauksen haluamaansa teokseen.