Onko teillä kirjastoissa lainattavaksi afrikkalaista musiikkia? Siis sellaista rytmistä rummutusta? Sellaista perinteistä afrikkalaista heimomusiikkia...

Kysytty

Onko teillä kirjastoissa lainattavaksi afrikkalaista musiikkia? Siis sellaista rytmistä rummutusta? Sellaista perinteistä afrikkalaista heimomusiikkia...

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kyllä.

Esim. Kirjasto Omenassa ja Tapiolan kirjastossa on tällainen cd: The Pulse of Africa : drums and rhythms from Senegal, Ghana, Mali, Congo, Botswana, Nigeria, Mozambique...

Sellon kirjastosta löytyy cd The Drummers of Burundi.

HelMet-tietokannasta (www.helmet.fi) voi etsiskellä lisää afrikkalaista musiikkia. Valitse etusivun yläpalkista musiikki. Laita hakusanoiksi rummut Afrikka perinnemusiikki. Valitse aineistoksi cd ja klikkaa hae. Sieltä saat listan. Laitan tähän mukaan valmiiksi kyseisen listan.

http://www.helmet.fi/search*fin/X?SEARCH=rummut**+afrikka+perinnemusiik…

Voit myös pyytää lisätietoja kirjastosi henkilökunnalta. Jos omassa lähikirjastossasi ei ole afrikkalaista musiikkia, voit tehdä varauksen muiden kirjastojen levyihin, jolloin ne lähetetään sinulle.