Onko teillä aineistoa/tietoa Suomen kaupankäynnistä nyt ja ennen? Esim. vietiinkö Suomesta jotain ulkomaille tai ostiko Suomi tarvikkeita ulkomailta?…

Kysytty

Onko teillä aineistoa/tietoa Suomen kaupankäynnistä nyt ja ennen? Esim. vietiinkö Suomesta jotain ulkomaille tai ostiko Suomi tarvikkeita ulkomailta? Nykypäivästä tiedän jotain, joten se ei ole niin tärkeä kuin historia. Historian tiedot tulisi yltää niinkin pitkalle kuin eKr......

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kysymyksesi laajudesta johtuen kehottaisin sinua menemään lähimpään
kirjastoon paikan päälle selvittelemään asiaa.

Jämsänkosken kaupunginkirjastosta löytyy ainakin seuraavat teokset:
- Suomen taloushistoria 1 (1980)
- Suomen taloushistoria 2 (1982)
- Vainionpää, Jussi: Markkinat Suomessa keskiajalta talvisotaan (1994)
- Ahvenainen, Jorma: Suomen sahateollisuuden historia (1984)
- Rautkallio, Hannu: Kaupantekoa Suomen itsenäisyydellä (1977)