Onko Tampereen kaupunginkirjastossa albaniankielisiä lastenkirjoja? Mitä muita kieliä?

Kysytty

Onko Tampereen kaupunginkirjastossa albaniankielisiä lastenkirjoja? Mitä muita kieliä?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Tampereen kaupunginkirjaston valikoimaan kuuluu satakunta albaniankielistä lastenkirjaa, sekä kuvakirjoja että lasten romaaneja. Osassa kuvakirjoja on toisena kielenä englanti. Lisäksi löytyy muutama albaniankielinen aapinen. Kirjoja on tällä hetkellä hyllyssä lähinnä pääkirjasto Metsossa ja Hervannan kirjastossa, mutta varaamalla niitä saa maksutta haluamaansa toimipisteeseen.

Albanian lisäksi löytyy lastenkirjallisuutta seuraavilla kielillä: amhara, arabia, bengali, bosnia, bulgaria, englanti, espanja, esperanto, farsi, hindi, hollanti, iiri, islanti, italia, japani, kalaallisut, karjala, katalaani, kiina, korea, kreikka, kroatia, kurdi, latina, liettua, makedonia, norja, pastu, portugali, puola, ranska, romania (moldavia), ruotsi, saamelaiskielet, saksa, serbia, skotti, slovakki, sloveeni, somali, swahili, syyria, tanska, thai, tigre, tigrinja, tsekki, turkki, udmurtti, unkari, urdu, venäjä, vepsä, vietnam ja viro.

Valikoiman koko eri kielillä vaihtelee luonnollisesti paljon. Englanniksi löytyy yli 2000 eri nimekettä, ruotsiksi yli 1000, venäjäksi yli 300 ja esim. espanjaksi, ranskaksi, saksaksi ja arabiaksi yli 100 eri nimekettä. Harvinaisemmista kielistä tarjolla on joitakin kymmeniä vaihtoehtoja tai joissain tapauksissa vain yksittäisiä kirjoja.