Onko Tampereella ollut 60-70-lukujen aikana kilpailu, jossa on arvuuteltu volkkarin putoamista jäihin? Auto olisi ollut Mustalahden satamassa jään päällä ja…

Kysytty

Onko Tampereella ollut 60-70-lukujen aikana kilpailu, jossa on arvuuteltu volkkarin putoamista jäihin? Auto olisi ollut Mustalahden satamassa jään päällä ja ihmisten tuli veikata, koska jää on tarpeeksi ohutta ja auto putoaa veteen. Onkohan tämmöinen (Hymy-lehden?) kilpailu ollut?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Tampereella toiminut Nuorisolaivayhdistys ry järjesti tällaisen kilpailun vuonna 1970. Mustalahden satama-altaan jäälle jätettiin auto ja yhdistys järjesti arvauskilpailun uppoamisajankohdasta. Auto huljahti jäiden läpi lopulta keskiviikkona 6. toukokuuta.

Hymy-lehti oli 60-70-lukujen aikana upottamassa kujplavolkkaria ainakin Hämeenlinnan juhannusjuhlilla. Laulaja Irwin Goodmanin piti pelastautua järveen upotetusta autosta. Kupla ei uponnutkaan, vaan jäi pinnalle kellumaan.