Onko tämmönen raha jonkinmoinen säästöpankin juhlaraha ilmestynyt v.1963 jossa kyösti kallion kuva toisella puolella ja toisella puolella lukee…

Kysytty

onko tämmönen raha jonkinmoinen säästöpankin juhlaraha ilmestynyt v.1963 jossa kyösti kallion kuva toisella puolella ja toisella puolella lukee säästöpankkiviikko 1963 mikä moisen arvo poikani kysyy.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Niin sanotut "presidenttirahat" ovat lähinnä mitaleita, joita Säästöpankki jakoi asiakkailleen 1960-luvulla. Niiden arvo on 1 - 3 euroa. Tarkempaa hintatietoa antaa huutonet. (Lähteenä Numismaatikoiden tietopankki, jonka ylläpitäjänä Pohjois-Karjalan Numismaatikot ry.)