Onko Suomessa olemassa jotain paikkaa, esim. arkistoa, kirjastoa yms. mistä voisi saada tietoja sotarintamalla olleiden vaiheista ja mitä he ovat siellä…

Kysytty

Hei,
Onko Suomessa olemassa jotain paikkaa, esim. arkistoa, kirjastoa yms. mistä voisi saada tietoja sotarintamalla olleiden vaiheista ja mitä he ovat siellä tehneet? Talvisota, jatkosota ja lapinsota kyseessä.
Kiitos.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Puolustusvoimissa palvelusta suorittaneiden tiedot (palveluspaikka ja aika, palkitsemiset, rangaistukset, ylennykset jne.) käyvät ilmi kyseisen henkilön kantakortista. Kantakortteja säilytetään Kansallisarkistossa. Lisätietoja arkistolaitoksen sivuilta:

http://www.arkisto.fi/fi/palvelut/selvitykset/tilaa-kantakortti