Onko Suomessa missään rekisteriä kirjailijanimistä siis ns. salanimistä, joihin uuden nimen voisi ilmoittaa?

Kysytty

Onko Suomessa missään rekisteriä kirjailijanimistä siis ns. salanimistä, joihin uuden nimen voisi ilmoittaa?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Olemme yrittäneet etsiä tällaista rekisteriä mm. internetistä, mutta emme ole löytäneet. Hakuteoksia kirjailijoiden salanimistä kyllä löytyy asiasanalla salanimet. Näiden kirjojen saatavuuden voi tarkistaa Kajaanin kaupunginkirjaston aineistotietokannasta, joka löytyy kirjaston kotisivulta osoitteesta http://www.kajaani.fi/kirjasto