Onko Suomessa laki jossa puhutaan kirjaston mitoituksesta (tilasta hyllyjen välillä...)?

Kysytty

Onko Suomessa laki jossa puhutaan kirjaston mitoituksesta (tilasta hyllyjen välillä...)?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Laintasoista säännöstä kirjaston mitoituksesta ei ole. Kirjallisuutta löytyy mm. teokset:

Kirjaston mitoitus / Lars Hagman
Kirjastopalvelu, [Hki] 1988 ; 320 s.
ISBN: 951-692-171-X

sekä
Kirjastotilojen suunnittelu : opas kirjastorakennusten ja -huoneistojen suunnittelijoille / toimituskunta Eeva-Maija Tammekann ... [et al.]
Kirjastopalvelu, Hki, 1986 ; 265 s.
ISBN: 951-692-158-2

Luonnollisesti kirjastorakennuksia koskevat yleiset rakennuksia koskevat säännökset (esim. lujuus ja paloturvallisuus yms.)

Opetusmisteriöstä voi löytyä joitakin suosituksia.

1 ääntä

Kommentit

Kysymyksessä: Tila hyllyjen välillä. Tarkoitetaankohan kirjastojen kalustusta, ei rakennuksen tai huoneiden mittoja.