Otsikko
Onko Suomessa julkaistu suomalaista dekkarikirjallisuutta käsitteleviä väitöskirjoja?

Kysytty

Onko Suomessa julkaistu suomalaista dekkarikirjallisuutta käsitteleviä väitöskirjoja?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Haku yliopistokirjastojen yhteistietokanta Lindasta tuotti tulokseksi kaksi kotimaista dekkarikirjallisuutta käsittelevää väitöskirjaa :

Laakkonen, Salla : Amatöörit tutkimusten hämärillä poluilla : henkilöt, miljöö ja intuitio 1940-luvun suomenkielisissä salapoliisiromaanisarjoissa. Tampere University Press, 2006. (Acta Universitatis Tamperensis 1157.)

Ruohonen, Voitto : Paha meidän kanssamme : Matti Yrjänä Joensuun romaanien yhteiskuntakuvasta. Otava, 2005. (Diss. : Joensuun yliopisto.)