Onko suomeksi kirjoitettu tietokirjaa romanttisesta viihdekirjallisuudesta?

Kysytty

Onko suomeksi kirjoitettu tietokirjaa romanttisesta viihdekirjallisuudesta? Asiakkaani muistelee, että tällainen tietokirja on ilmestynyt. Kirjassa pitäisi siis olla tietoa tästä genrestä ja sen tunnetuimmista edustajista.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Ritva Aarnio ja Ismo Loivamaa  ovat toimittaneet teoksen Kotimaisia naisviihteen taitajia: 100 vuotta rakkautta (BTJ 1999), joka on lainattavissa Helmet-kirjastoista. Ulkomaisista viihdekirjailijoista kertovaa teosta en löytänyt suomeksi julkaistuna.