Onko suomalaisista kirjastoista lainattavissa helppolukuisia englanninkielisiä kirjoja?

Kysytty

Onko suomalaisista kirjastoista lainattavissa helppolukuisia englanninkielisiä kirjoja, joiden teksti olisi suomenkielisen selkokielen kaltaista, eli mahdollisimman helposti luettavaa ja ymmärrettävää? Haluaisin lukea englanninkielistä kirjoja, mutta en kovin hyvin osaa sitä.

Vastaus

Vastattu

Kirjastoista löytyy kieltenopiskeluun tarkoitettuja, lyhennettyjä ja sanastoltaan helpotettuja vieraskielisiä kirjasarjoja. Sarjoissa on usein eri tasoja lukijan kielitaidon mukaan.

Helppolukuisia englanninkielisiä kirjoja on ilmestynyt esimerkiksi Macmillan readers-, Cambridge English readers-, Penguin readers- ja Easy readers -nimisissä sarjoissa.