Onko sotaveteraaneihin kuuluneen, jo edesmenneen isäni usein toistama runo "Soturin tie" ("Kun olin nuori huimapää ja etsin mainetöitä, näin monta linnaa…

Kysytty

Onko sotaveteraaneihin kuuluneen, jo edesmenneen isäni usein toistama runo "Soturin tie" ("Kun olin nuori huimapää
ja etsin mainetöitä, näin monta linnaa jyhkeää, ne tahdoin kaikki valloittaa ja johdin rynnäköitä ...") Yrjö Jylhän kirjoittama? - Mihin runokokoelmaan se sisältyy?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Soturin tie on Yrjö Jylhän runo kokoelmasta Risti lumessa (1937). Runon voi lukea myös vuonna 1943 ilmestyneestä Yrjö Jylhän runojen valikoimasta (Runoja : valikoima eri kokoelmista).

Teokset kuuluvat kirjastoverkkoalueenne kokoelmiin.

https://helle.finna.fi/