Otsikko
Onko sellaisia opinnäytetöitä tehty, joissa olisi tutkittu seksuaalisia vähemmistöjä(nuoria)? Tai löytyykö kirjoja, jossa kerrotaan , miten murrosikäiset…

Kysytty

Onko sellaisia opinnäytetöitä tehty, joissa olisi tutkittu seksuaalisia vähemmistöjä(nuoria)?
Tai löytyykö kirjoja, jossa kerrotaan , miten murrosikäiset nuorety kokevat seksuaalisen poikkeavuutensa?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Nuorisotiedon kirjaston tietokannasta osoitteesta http://pretty.alli.fi/index.htm voit etsiä tietoa kysymästäsi aiheesta. Klikkaa hakulomakkeesta asiasana-linkkiä ja pääset sivulle, josta voit valita H-kirjaimella alkavan ryhmän. Valitse sen jälkeen kohta homoseksuaalisuus ja löydät viitteitä erilaisiin artikkeleihin ja kirjoihin, joissa on tietoa nuorista ja homoseksuaalisuudesta. Tampereen kaupunginkirjastosta löytyy myös muutamia kirjoja ko. aiheesta:
Seksuaalisuus, 1995
Halu rakastaa, 1997
Nuorten arki ja muuttuvat rakenteet, 1998
Ivalahti, Seppo: Poikani on homo : äitien suhtautuminen poikiensa homoseksuaalisuuteen, 1998
Yhtä tavallisia kuin muut: lukiolaisten käsityksiä seksuaalivähemmistöistä, 2000