Onko Seinäjoen kaupunginkirjastossa mahdollista päästä lukemaan vanhoja Ilkka-lehtiä, tarpeen olisi päästä käsiksi vuosien 1979, -89 ja -99 syyskuussa…

Kysytty

Onko Seinäjoen kaupunginkirjastossa mahdollista päästä lukemaan vanhoja Ilkka-lehtiä, tarpeen olisi päästä käsiksi vuosien 1979, -89 ja -99 syyskuussa ilmestyneisiin lehtiin?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Seinäjoen pääkirjastosta löytyy mikfofilmattuna alueen sanomalehtiä. Luettelo mikrofilmatuista lehdistä löytyy kirjaston www-sivulta http://www.seinajoki.fi/kirjasto/mikrofilmatut.html Ilkka-lehteä löytyy pääkirjastosta mikrofilmeinä siis vuodesta 1906 lähtien.

Pääkirjaston alakerrassa on sukututkimushuone, jossa voi lukea sanomalehtien mikrofilmejä erityisillä lukulaitteilla. Parilla lukulaitteella voi myös ottaa maksullisia (á 0,20 €) kopioita mikrofilmeistä. Lukulaitteelle kannattaa varata aika kirjaston neuvonnasta, puh. 06-416 2318. Pääkirjasto on auki talviaikana ma-pe 10-19 ja la 11-15.

9 ääntä

Kommentit

Onko Seinäjoen kirjastoissa mahdollista lukea digitaalisesti vanhoja 2000-luvun Ilkkoja? Mikä siis tilanne tällä vuosikymmenellä?