Onko saatavilla kirjallisuutta Marie Antoinettesta? Ranskan nuoresta kuningattaresta?

Kysytty

Onko saatavilla kirjallisuutta Marie Antoinettesta? Ranskan nuoresta kuningattaresta?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Joensuun kaupunginkirjaston kokoelmassa on kaksi elämäkertaa Marie Antoinettesta. Toinen sisältyy kirjaan Barth, Reinhard: Historian suurnaiset, 2005 ja toinen on teos Haslip, Joan: Marie Antoinette, 1989. Ne ovat suomenkielisiä. Muiden maakuntakirjastojen kokoelmista löytyy Frank-monihaulla http://monihaku.kirjastot.fi/ asiasanalla Marie Antoinette lisäksi seuraavat kaksi suomenkielistä elämäkertaa: Tschudi, Clara: Marie Antoinette, 1910 ja Zweig, Stefan: Marie Antoinette, 1935. Muista maakuntakirjastoista ja varastokirjastosta löytyy useita ruotsin- ja englanninkielisiä elämäkertoja, kuten Söderhjelm, Alma: Marie Antoinettes stora hemlighet, 1934, Saint-Amand, Imbert de: Marie Antoinette : 1789-1793, 1922, Fraser, Antonia: Marie Antoinette : the journey, 2002, Castelot, André: Marie-Antoinette, 1958, Concourt, Edmond de: Marie Antoinette, 1923, Fraser, Antonia: Marie Antoinette, Pilkington, Jainq: Marie Antoinette : drottning av Trianon, 1956 sekä Lever, Evelyne: Marie Antoinette : the last queen of France, 2000.