Onko ruotsalaista joululaulua GLÄNS ÖVER SJÖ OCH STRAND käännetty suomeksi?

Kysytty

Onko ruotsalaista joululaulua GLÄNS ÖVER SJÖ OCH STRAND käännetty suomeksi?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Alice Tegnérin joululaulu Betlehems stjärna (Gläns över sjö och strand) löytyy Aukusti Simojoen suomennoksena nimellä Betlehemin tähti esim. Suuren toivelaulukirjan osasta 9. Tosin suomenkielisessä versiossa on vain kaksi säkeistöä, mutta useimmitenhan ruotsinkielisestäkin esitetään vain näitä kahta ensimmäistä.