Otsikko
Onko ruisnäkkileivässä rauta ja muut ravintoaineet vielä tallessa? Pitäisikö mieluummin syödä tavallista ruisleipää?

Kysytty

Onko ruisnäkkileivässä rauta ja muut ravintoaineet vielä tallessa? Pitäisikö mieluummin syödä tavallista ruisleipää?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Elintarviketaulukoiden mukaan ruisnäkkileivässä on rautaa ja muita ravintoaineita jopa enemmän kuin tavallisessa ruisleivässä, mikä johtuu kuitenkin siitä, että ravintoaineet ilmoitetaan 100 grammassa ruoka-ainetta, ja näkkileipä on ruisleipää kevyempää. Eli ravintoarvoltaan leivät vastaavat toisiaan.

Molemmat ovat terveellistä syötävää. Paljon tietoa leivästä esim. Leipätiedotuksen sivuilta:
http://www.leipatiedotus.fi/