Onko Rannilan historiasta kertovaa teosta, jossa Rannila Steelin historiasta kerrottaisiin? Yhtiö toimii Kaarinassa ja valmistaa kattopeltejä.

Kysytty

Onko Rannilan historiasta kertovaa teosta, jossa Rannila Steelin historiasta kerrottaisiin?
Yhtiö toimii Kaarinassa ja valmistaa kattopeltejä.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Turun yliopiston kirjastosta ja Åbo Akademin kirjastosta löytyy historiikki Junnila, Heikki: Paavo Rannila Oy 1961-1991: pienyrityksestä markkinajohtajaksi ( [Vimpeli] Rumtec, 1996), joka koskee vimpeliläistä yritystä. Kaarinan tehdasta koskevaa historiikkia ei löytynyt. Lisäksi Turun kauppakorkeakoulussa on tehty pro gradutyö, jossa kohteena on Rannila Steel: Säkkinen, Mika: Paperiton taloushallinto - päätöksentekometodologinen tutkimus : case: Rannila Steel Oy (Turku, 1999), joka ei siis kuitenkaan ole historiikki. Seuraavassa lehdessä on lyhyt artikkeli: Kortelainen, Mikko: Konsernijärjestelyt vahvistivat asemaa katemarkkinoilla: Rannilan lähihistoria muutosten aikaa (Rakennuslehti 1995 ; 7 s .10). Rannilan kotisivulla on mm. uutisarkisto: http://www.rannila.fi/index.html

1 ääntä

Kommentit

Kaarianssa toimiva yritys oli alkuperäiseltä nimeltään Verho-Metalli Oy, myöhemmin VM-Steel. Sillä nimellä saattaa löytyä jo jotain.