Onko rajoitetta tiekokouksen pitämiselle kiirastorstaina klo 18. Kyseessä on rekisteröity yksityistie.

Kysytty

Onko rajoitetta tiekokouksen pitämiselle kiirastorstaina klo 18. Kyseessä on rekisteröity yksityistie.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Laissa yksityisistä teistä (65§, https://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/1962/19620358 ) kerrotaan tiekunnan vuosikokouksen pitämisestä. Minulla ei ole pätevyyttä antaa lainopillisia neuvoja, mutta mielestäni laissa ei käsitellä kysymystä, voiko kokouksen pitää jonakin juhlapyhänä. Kannattaa kuitenkin ottaa huomioon, että pääsiäisen aika ei välttämättä muista syistä sovi kokouksen pitämiseen, esimerkiksi siksi, että tieosakkaat voivat olla matkoilla.