Onko Radioheadin albumilla Kid A levyn mittainen tarina sanoituksissa seurattavana? Vai ovatko kappaleet sanoitusten osalta omia kokonaisuuksiaan?

Kysytty

Onko Radioheadin albumilla Kid A levyn mittainen tarina sanoituksissa seurattavana? Vai ovatko kappaleet sanoitusten osalta omia kokonaisuuksiaan?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Albumin nimessä on nähty, ilmeisesti aiheetta, viittaus Carl Steadmanin tekemään keräilykorttisarjaan "Kid A in Alphabet Land", joka esittelee psykoanalyytikko Jacques Lacanin käsityksiä. Yorken mukaan Kid A voisi olla ensimmäisen ihmiskloonin nimi, mutta toisaalta hän on sanonut, ettei hänellä kuitenkaan ole ollut mielessään mitään teemaa tai tarinaa. Toisessa yhteydessä Yorke on väittänyt Kid A:n olevan sekvensserin lempinimi.

Lähde: http://fi.wikipedia.org/wiki/Kid_A