Onko proosarunolle pituus määritelmää? Voiko se olla jopa useamman sivun mittainen

Kysytty

Onko proosarunolle pituus määritelmää? Voiko se olla jopa useamman sivun mittainen

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Tieteen termipankki määrittele proosarunon näin: "lyhyt proosamuotoinen teksti, jossa on runoudelle ominaisia rakenteellisia ja tyylillisiä piirteitä". Tämän tarkemmin pituutta ei ole määritelty. Koko määritelmän teksti löytyy alla olevasta linkistä:

https://tieteentermipankki.fi/wiki/Kirjallisuudentutkimus:proosaruno