Onko Porin kirjastossa lehti- ja artikkelitietokantoja, jot-ka käsittelevät Kokemäen 70-luvun alkupuolen asioita. Kokemäellä etsittiin tuolloin mieshenkilöä,…

Kysytty

Hei! Onko Porin kirjastossa lehti- ja artikkelitietokantoja, jot-ka käsittelevät Kokemäen 70-luvun alkupuolen asioita. Kokemäellä etsittiin tuolloin mieshenkilöä, josta oli tietoja varmasti myös paikallisissa lehdissä ( Lalli, Kokemäen Sanomat, Satakunnan Kansa). Onko teillä lehtiä/mikrofilme-jä, joista miehen etsintöihin liittyvää tietoa voisi löytyä?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kirjastossa on käytössä useita artikkelitietokantoja, jotka eivät valitettavasti sisällä artikkeleita 1970-luvulta. Paikallislehtien vanhoja vuosikertoja voi lukea kirjastossa. Satakunnan Kansan vuosikerrat ovat kirjastossa sekä sidottuina kirjoina että mikrofilmeinä. Lallin vuosikertoja on mikrofilminä vuoteen 1971 asti. Sidottuina vuosikertoina Kokemäen Sanomat löytyy vuosilta 1973-74 sekä Kokemäenjokilaakso ja sen jatkaja Teljän Viikkolehti löytyy vuosilta 1968-1974. Lisää aiheesta Porin kaupunginkirjaston sivuilta http://www.pori.fi/kirjasto/lehdet.html