Onko pohjoisella pallonpuoliskolla enemmän sateisia päiviä kuineteläisellä pallonpuoliskolla?

Kysytty

Onko pohjoisella pallonpuoliskolla enemmän sateisia päiviä kuin eteläisellä pallonpuoliskolla?

Vastaus

Vastattu

Pohjoisella pallonpuoliskolla sataa enemmän kuin eteläisellä pallonpuoliskolla. Syynä tähän ovat merivirrat. Oletettavasti pohjoisella pallonpuoliskolla on siten myös enemmän sadepäiviä kuin eteläisellä pallonpuoliskolla, mutta tähän en valitettavasti löytänyt vahvistusta.