Onko PIKI-kirjastossa saksalaista kuluttajalehteä luettavissa?

Kysytty

Hei
Onko PIKI-kirjastossa saksalaista kuluttajalehteä luettavissa?

Vastaus

Vastattu

Tampereen kaupunginkirjastoon tulee Test-lehti, jonka numerot ovat lainattavissa ja varattavissa. Varaaminen on maksutonta Tampereen sisällä, muihin kuntiin seuruvarauksen hinta on 2 e / kpl. Lehden kotisivut löytyvät täältä: https://www.test.de/.

Kangasalan, Nokian, Pirkkalan, Pälkäneen, Tampereen, Valkeakosken ja  Ylöjärven kirjastoissa on asiakkaiden käytössä Pressreader-tietokanta, josta löytyy yli 7000 elektronista sanoma- ja aikakauslehteä yli 100 eri maasta. Näiden joukossa on mm. Haus & Garten Test ja Testjahrbuch. Asentamalla maksuttoman PressReader-sovelluksen (iPhone/iPad, Android, Windows, Blueberry) laitteelleen voi kirjastossa käydessä ladata siihen palvelun lehtiä kirjaston langattomassa verkossa ja jatkaa lehtien lukemista myös muualla 72 tuntia käynniin jälkeenkin.