Onko pääkaupunkiseudun kirjastoissa tai vapaakappalekirjastossa Knut Sääfin Vaasan tyttökoulusta tekemiä matrikkelijulkaisuja: Wasa fruntimmersskola 1857-1893 …

Kysytty

Onko pääkaupunkiseudun kirjastoissa tai vapaakappalekirjastossa Knut Sääfin Vaasan tyttökoulusta tekemiä matrikkelijulkaisuja:
Wasa fruntimmersskola 1857-1893 (v. 1893) ja Wasa frumtimmersskola 1893-1917 (v.1917)?
En onnistunut Helmetistä näitä löytämään. Avustanne kiittäen!

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Sekä Wasa fruntimmersskola 1857-1893 että Vasa fruntimmersskola 1893-1917 ovat olemassa Kansalliskirjastossa lukukappaleina. Lainattavia kpl ei pääkaupunkiseudulta löydy. Kirjat voi saada kaukolainaksi esim. Vaasan kaupunginkirjastosta. Kaukolainapyynnön voit tehdä linkistä http://www.lib.hel.fi/forms/kaukopalvelupyynto.asp. Kaukolaina maksaa € 4,00/kirja.
Aiheesta on vuonna 2007 ilmestynyt myös kirja Visst gick också du i Flickis? minnen 1857-1974 från Wasa svenska fruntimmersskola, Vasa svenska flickskola, Vasa svenska flicklyceum Forna Vasa svenska flicklyceister ; [redigering: Meta Sahlström, Vivan Lygdbäck], joka löytyy myös Vaasan kaupunginkirjastosta.