Onko pääkaupunkiseudun kirjastoissa karttoja Länsi-Uudeltamaalta? Tarkemmin tarvitsisin Hankoniemen-Pohjan-Tammisaaren alueelta maastokarttoja, esim. 1:500000,…

Kysytty

Onko pääkaupunkiseudun kirjastoissa karttoja Länsi-Uudeltamaalta?
Tarkemmin tarvitsisin Hankoniemen-Pohjan-Tammisaaren alueelta maastokarttoja, esim. 1:500000, josta näkisin kanootin menevät vesireitit.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kyllä haluamasi karttoja löytyy, esim. Pohjasta, Hangosta, Ekenäsistä (jostain syystä Tammisaari on kirjattu tällä ruotsinkielisellä nimellä), Tenalasta jne., mutta maastokartat ovat mittakaavassa 1:20.000.

Voit selata niitä itsekin pääkaupunkiseudun aineistotietokannasta(http://www.libplussa.fi/). Valitse tarkennettu haku, asiasana ja kirjoita siihen maastokartat. Saat tulokseksi 500 karttaa, eikä niitä kaikkia kannata selata, mutta voit tarkentaa hakua paikkakuntien nimien mukaan seuraavasti: valikosta "Hae vain ensimmäisellä ehdolla" valitset julkaisun nimen ja kirjoitat siihen paikkakunnan (esim. Pohja, Hanko, Ekenäs jne.). Kerralla voit etsiä vain yhtä paikkakuntaa.

Koska haku on näinkin hankala, voin kertoa sinulle, että karttoja näyttää löytyvän parhaiten Espoon pääkirjastosta, Leppävaarasta, jonne voit soittaa suoraan (puh. 816 57603) ja kysyä haluamasi paikkakuntien karttoja suoraan sieltä (he lähettävät ne tarvittaessa johonkin toiseen pääkaupunkiseudun kirjastoon). Apua saattaisi olla myös kirjasta Melontareittiopas.