Onko pääkaupunkiseudulla kirjastoa, jossa voisi digitoida VHS-kasetin tietokoneelle/muistitikulle videotiedostoksi, tai vaihtoehtoisesti DV-kasetille? Jos on,…

Kysytty

Onko pääkaupunkiseudulla kirjastoa, jossa voisi digitoida VHS-kasetin tietokoneelle/muistitikulle videotiedostoksi, tai vaihtoehtoisesti DV-kasetille? Jos on, niin mikä? Tavoitteena olisi siis lopulta saada aineisto tietokoneelle editoitavaan muotoon, siispä tavallinen DVD-videolevy ei käy.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kirjastojen laitteilta ei tällä hetkellä saa tallennettua kuin DVD-levyille.

Omalle koneelle voi asentaa ohjelman, jolla DVD-levyn sisällön saa haettua käsiteltävään muotoon.

1 ääntä

Kommentit

Entressen kirjastossa Espoon keskuksessa näyttäisi onnistuvan digitointi VHS:ltä tiedostoksi. Ks. https://entressenkirjasto.fi/digitointi_av.html , klikkaa "AV-MATERIAALIN DIGITOINTIOHJEET (PDF)", siellä sivulla 8 on ohjeet, miten Entressen laitteella digitoidaan VHS videotiedostoksi.