Onko Oulun kirjastossa vanhoja lehtiä esim. heinä-elokuun v. 1983 Kalajokilaakso-lehteä tai Kalajokiseutu-lehteä lehtenä? Mikrofilminä v. 1983 näitä lehtiä ei…

Kysytty

Onko Oulun kirjastossa vanhoja lehtiä esim. heinä-elokuun v. 1983 Kalajokilaakso-lehteä tai Kalajokiseutu-lehteä lehtenä? Mikrofilminä v. 1983 näitä lehtiä ei löydy.

Vastaus

Vastattu

Oulun kaupunginkirjastolla on mikrofilminä Kalajokilaakso-lehdet 4.1.-25.3.1983, mutta mikrofilmit eivät tällä hetkellä ole käytössä pääkirjaston muuton vuoksi. Ylivieskan kirjastosta löytyy lehdet 26.3.-31.5.1983. Kesä-joulukuun lehtiä vuodelta 1983 ei tietokantojen mukaan ole saatavilla alueen yleisissä kirjastoissa. Kalajokiseutu-lehteä on julkaistu tietokantojen mukaan vuodesta 2012 eli siitä ei ole saatavilla vuoden 1983 lehtiä. Tuohon aikaan on kuitenkin julkaistu myös Kalajoki-lehteä, josta voisi myös olla kyse.

Oulun yliopiston tiedekirjasto Pegasuksesta löytyy vapaakappalekokoelmasta mikrofilminä Kalajokilaakso-lehdet 29.04.1927 - 31.12.2012, mutta tarkempia vuosikertatietoja ei ole saatavilla. Myös Kalajoki-lehdestä on mikrofilminä lehdet 23.06.1976 - 28.12.2011. Suosittelen kysymään lehtiä Pegasuksesta.

Linkki Kalajokilaakso-lehtien tietoihin tiedekirjasto Pegasuksessa: https://oula.finna.fi/Record/oy.991590133906252

Linkki Kalajoki-lehtien tietoihin tiedekirjasto Pegasuksessa: https://oula.finna.fi/Record/oy.992520243906252