Onko Ollilla (Väinö Nuorteva) joulupakina ja jos on, niin miten sen löytää?

Kysytty

Onko Ollilla (Väinö Nuorteva) joulupakina ja jos on, niin miten sen löytää? Onko se jossain kirjassa vielä olemassa?

Vastaus

Vastattu

Ollilta löytyi ainakin kolme jouluaiheista tekstiä, jotka on julkaistu kokoelmateoksissa.

"Rauhallista joulua": julkaistu teoksessa Suomalaiset kertojat : valikoima suomalaista kertomakirjallisuutta (WSOY 1937, 2. p. 1955) sekä Erilaista joulua : kertomuksia ja kuvauksia (Otava 1998)

"Jouluaattona": julkaistu teoksessa Olli, Ystäväni ja huonetoverini Kalle Niemeläinen : 25 niemeläisjuttua (Otava 1958)

"Miksi ei joulupukki jo tule": julkaistu teoksessa Olli, Valitut tekoset. 1 (Otava 1964)